Képgaléria

További képekért, kattints valamelyik előnézeti képre!

Kipufogó tuning ismertető

Alap tuning a motor szerkezeti megbontása nélkül

Sport kipufogórendszerrel nyitjuk kifelé a motor öblítését, ezáltal növeljük a kiáramló gázok mennyiségét, sportlégszűrővel növeljük a befelé áramló levegő mennyiségét. Ezekhez a megváltozott öblítési viszonyokhoz hozzá hangoljuk a gyújtást és az üzemanyag-szabályzást. Ezt injektoros autóknál chip-tuning teszi lehetővé. Így akár 20-25% teljesítménynövekedés érhető el.

Motor teljesítményének növelése kipufogó által: Kipufogó Tuning

A FELADAT: olyan kipufogórendszer kialakítása mely a széria autók kipufogórendszereivel szemben támasztott követelményeket a háttérbe szorítva, a motor teljesítményének növekedését eredményezi. Tehát a fogyasztás, a zajszint és a károsanyagkibocsájtás növekedésével jár (járhat) a lóerők ilyen módon történő előbányászása.

A CÉL: Kipufogórendszer átalakításával szabadabbá, gyorsabbá tegyük a gázáramlást. Ilyenkor a kipufogórendszer átmérőjét növeljük 45-50-55-60 mm-esre vagy még nagyobbra, és a hangtompítódobok fojtásán variálunk. Mindezt természetesen az autó adottságainak és a megrendelő igényeinek figyelembevételével, egyedileg méretezve és hangolva.

Sportdobok, sportkatalizátorok, sportleömlők

Feladatuk egyrészt a motor teljesítményének növelése, másrészt a sportos hanghatás elérése.

Sport hátsódob (sportos hang)

Sportos hang eléréséhez nem kell feltétlenül teljes rendszerről beszélnünk, ez egy sport hátsódobbal is megoldható. Ezek általában átmenő vagy kamrás perforált csöves belsőrésszel készülnek, hangelnyelő anyaggal kitömve. Az így készült dobok a magas frekvenciák csillapítására szolgálnak és kellemes, mély hangot hallatnak. A teljesítményt maximum 2-4%-ban tudják növelni.

A szép külső érdekében ajánljuk, rozsdamentes anyagból készült díszvégeinket, mely a kipufogó és az autó dísze, hisz ez látható mindenki számára. Díszvégeinket nagy választékban kínáljuk kerek, szögletes, ovális, szilvamag, és egyéb extrém formában, egyenes és dtm felfele hajlított változatban is.

Sport középdobok

Hasonló elven működnek, mint a sport hátsódobok, perforált csöves belsőrésszel. Mivel közelebb helyezkednek el a motorhoz, nagyobb a hőterhelésük, ezért hőállóbb hangelnyelő anyaggal készülnek. Teljesítményt 2-4%-al növelik.

Sport és verseny katalizátor

Méhsejtszerű, rácsos szerkezetű felépítése ritkább szövésű mint a gyári. Így könnyebben áthalad rajta a kipufogógáz. Ha belenézünk, jobban átlátunk rajta. A gyári kerámia katalizátortól eltérően strapabíróbb fém-monolit belsőrésszel készül. Mechanikai sérülésekre kevésbé érzékeny, a kerámia katalizátorok nagy hibája, hogy összetörik a belső részük. Ez nemcsak azért kellemetlen, mert zörög, hanem mert keresztbe fordulva eldugíthatja a kipufogót és megáll a motor, gátolva az autó továbbhaladását. Ez utcai használatnál is kellemetlen, hát még versenykörülmények között.

Sport hengerenkénti leömlők

A leömlő egy olyan gyűjtőcső, ami a motortól közvetlenül vezeti a kipufogógázt a rendszerbe. Ez gyárilag öntvényből készül, rövid hosszon és éles törésekkel olyan formában, hogy össze tudja fogni, több henger kiáramló gázait. Tulajdonképpen pont ez a hibája is, hiszen a gázok összedolgoznak, örvénylenek benne, zavarva a különálló hengerek működését. A sportleömlő hosszan elnyújtott csövei, enyhe íveikkel, a hengerek különválasztásával megakadályozzák, hogy ezek a különböző ütemekben dolgozó hengerek egymásra káros hatással pufogtassák ki a gázt.

Teljes sportrendszerek

Ilyenkor minden egyes elem átdolgozásra kerül. Leömlő, katalizátor, középrész, hátsórész. A jobb öblítés, és így a nagyobb gázáteresztés érdekében, a gyárinál tágabb 45-50-55-60 mm-es vagy még nagyobb átmérőben készülnek. 10-20% teljesítménynövekedés érhető el. Az ára minden esetben egyedi.

Kapcsolat:

Adatvédelem, Cookie / süti

A weboldal nem használ cookie-t a működéshez és semmilyen személyes adatot nem gyűjt a látogatóról.

A megadott e-mail címet csak arra használom, hogy válaszoljak a levélre. Ezen kívül semmilyen más célra nem kerül felhasználásra, harmadik félnek nem kerül továbbításra.

E-mail cím:
Üzeneted  :